اعتیاد - سوگند

معرفی مواد مخدر - پیشگیری از اعتیاد - داستان زندگی معتادین - مدیر خانم رئیسی

اعتیاد - سوگند

معرفی مواد مخدر - پیشگیری از اعتیاد - داستان زندگی معتادین - مدیر خانم رئیسی

زمینه های گرایش به اعتیاد - بخش دوم


۵. آشنایی های موسمی و اتفاقی

مهم ترین معضل اعتیاد موضوع سرایت آن به دیگران می باشد، که این مورد در اثر هم نشینی و معاشرت با معتادان صورت می پذیرد. این عامل خود، انگیزه ای است که هر شخصی در اولین برخورد با فرد معتاد کنج کاوی لازم را بیابد و شروع به مصرف مخدرها کند. در بررسی های انجام شـده مشخص می شود که تقریبا همه ی افراد معتاد اولین آشنایی خود، با مواد مخدر را از طریق آشنایان و دوستان شان می دانند. البته هر کسی با یک تماس ساده، معتاد نخواهد شد ولی این هم نشینی می تواند در اشخاصی که زمینه لازم برای تغییر را دارند، ایجاد مشکل نماید! از آن جا که اغلب جوانان در انتخاب دوست زود پسند و آسان گیرند ممکن است در اثر این عامل و برخوردهای اتفاقی و موسمی با فرد معتاد، به سوی اعتیاد کشیده شوند و این ساده ترین راه برای اعتیاد یک جوان است.

۶. دوستان ناباب در محیط کار

در سرگذشت ۸۵ درصد معتادان، اثر رفت و آمد با دوستان ناباب مشخص است، به طوری که بیشتر آنان از دوستان خود می نالند و زبان شان به این شعر مترنم می گردد:

مـــن از بیگانگان دیگر ننالم                 که با من هرچه کرد آن آشنا کرد

اما باید دانست که اطلاق دوست به این گونه افراد اشتباهی است بزرگ چرا که چنین اشخاصی هرگز شایسته گی دوستی را ندارند و دشمنان واقعی انسان اند.

۷. سیگار، دروازه اعتیاد

رابطه سیگار و مواد مخدر ارتباطی تنگاتنگ است چنان چه سیگار تا زمانی که در میان لب هاست، در بین انگشتان نیست و انگشتان سیاه و گاه سوخته، نشانه مصرف مداوم این ماده به وسیله ی معتادان می باشد.

برای شناخت بهتر ارتباط سیگار با اعتیاد به آمار زیر توجه کنید:

۱. اغلب معتادان به مواد مخدر، قبل از گرایش به اعتیاد، سیگار می کشیدند.

۲. سیگار در مصرف حشیش و ماری جوانا، نقش به سزایی را داراست.

۳. معتادان حرفه ای، سیگار را مزه ی مواد مخدر (تریاک و هرئین) می دانند.

۴. برخی از معتادان انگیزه اولین مصرف خود را تکمیل لذت حاصل از استعمال سیگار دانسته اند.

پس با این اوصاف مصرف سیگار و مخدرها وابسته به قشرخاصی نیست و همه را آلوده می سازد.

۸. رسیدن به ثروت بی رنج

درآمدهای هنگفت و رسیدن به ثروت بی درد سر، یکی از انگیزه هایی است که اشخاص معتاد و دلالان به دنبال آن می باشند. این افراد که در جامعه بسیار فراوانند برای دست یابی به سود سرشار و باد آور ده، در هر راهی از جمله قاچاق مواد مخدر گام می گذارند و فریب پول و درآمد، فکر آن ها را مشغول می سازد. این عامل در کنار وسوسه و اغوای مادی و تحریک درونی و ریسک بالا، از انگیزه هایی است که چنین افرادی به آن دست می آویزند.



منابع این نوشتار محفوظ است.

نظرات 10 + ارسال نظر
یه محصل قدیمی پنج‌شنبه 20 آذر 1393 ساعت 22:23 http://bababozork42.blogfa.com/

باسلام.
فقط عدم آگاهی است.

شاکرمی شنبه 1 آذر 1393 ساعت 21:30 http://kaliab.blogfa.com

عالیه

یزدان سه‌شنبه 27 آبان 1393 ساعت 08:14 http://www.ravanravan.blogfa.com/

باتشکر از مطالب وبلاگ شما حاضر به لینک هستو

علی شنبه 5 مهر 1393 ساعت 17:41 http://ploton.blogsky.com

سلام لینک شدید ولی یه قول به هم بدهیم قبوله:
اینکه نزاریم اسم وبلاگ اون گوشه خاک بخوره به هم دیگه سربزنیم باشه
موفق باشی

آرشام شنبه 29 شهریور 1393 ساعت 17:06 http://1mygod1.blogfa.com

کان رسول الله صلى الله علیه و آله و سلم یقول:

لا یحب علیا منافق و لا یبغضه مؤمن

منافق على را دوست ندارد و مؤمن دشمن على نیست.

سنن ترمذى جلد 5 باب 21 حدیث 3717 صفحه 594 دار الکتب العلمیة بیروت

------------


قال رسول الله صلى الله علیه و آله و سلم:

لعلى و فاطمة و الحسن و الحسین انا سلم لمن سالمتم و حرب لمن حاربتم

پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم به على و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام فرمودند : با هر کس که با شما آشتى است آشتى هستم و با هر کس که با شما در جنگ است درجنگم.

سنن ابن ماجه‏مجلد 1 حدیث 145 صفحه 52 باب 11 داراحیاء التراث العربى


-----------


قال رسول الله صلى الله علیه و آله و سلم:

ما تریدون من على؟ ان علیا منى و انا منه و هو ولى کل مؤمن بعدى

رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم فرمودند: از جان على چه مى‏خواهید؟ على از من و من از اویم و او بعد از من رهبر هر مؤمنى است.

سنن ترمذى جلد 5، باب 20، حدیث 3712 صفحه 591 دارالکتاب العلمیة بیروت

----------------
قال اقبلنا مع رسول الله صلى الله علیه و آله و سلم فى حجته التى حج فنزل فى بعض الطریق فأمر الصلاة جامعة فاخذ بید على فقال الست اولى بالمؤمنین من انفسهم قالوا بلى قال الست اولى بکل مؤمن من نفسه؟ قالوا بلى قال فهذا ولى من انا مولاه اللهم وال من والاه اللهم عاد من عاداه

با رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم در ایامى که حج گذارد همراه بودیم در راه در منزلى فرود آمدند و امر به نماز جماعت کردند آنگاه دست على علیه‏السلام را گرفتند پس گفتند آیا من سزاوارتر به مؤمنین از خودشان نیستم؟ عرض کردند بلى. فرمودند آیا من سزاوارتر به هر مؤمنى از خودش نیستم؟ عرض کردند بلى، پس فرمودند این«على» رهبر هر کسى است که من رهبر او هستم خدایا دوست بدار کسى که او را دوست بدارد و دشمن بدار کسى که او را دشمن بداند.

سنن ابن ماجه مجلد 1 ح 116 باب 11 فى فضل اصحاب رسول الله صلى الله علیه و آله و سلم دارالکتب العملیة بیروت)

-------

سلام و ادب
سپاس از تشریف فرماییتون
ایام به کام و ملتمس دعای خیرتونیم و دعاگو ان شا الله
به امید فرج و برای تعجیل و سلامت حضرت صاحب عج صلواتی هدیه فرمایید.

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

موفق باشی
در پناه الله[گل][لبخند]

اعتیاد-رها شنبه 29 شهریور 1393 ساعت 08:14 http://raha1380.blogfa.com

جای من خالی است
جای من در عشق
جای من در لحظه های بی دریغ اولین دیدار
جای من در شوق تابستانی آن چشم
جای من در طعم لبخندی که از دریا سخن می گفت
جای من در گرمی دستی که با خورشید نسبت داشت
جای من خالی است
من کجا گم کرده ام آهنگ باران را!؟
من کجا از مهربانی چشم پوشیدم!؟.....

آرشام پنج‌شنبه 27 شهریور 1393 ساعت 14:59 http://1mygod1.blogfa.com

سلام

لینک شدید
موفق باشی
در پناه الله

مزارات ایران و جهان اسلام سه‌شنبه 25 شهریور 1393 ساعت 12:11 http://shrines.blog.ir/

سلام
ما لینک شما رو ندیدیم!!!؟؟
http://shrines.blog.ir/

[ بدون نام ] یکشنبه 23 شهریور 1393 ساعت 21:37

سلام مطلبتون خیلی قشنگ بود خواست با این پیام کوتاه از شما تشکر کنم

وئبلاگ خوبی دارین بابت اینکه به وبلاگم سر زدین ممنونتونم مطالب شماهم عالیه

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.